דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג אישי לבכירים ברשת 

מאת    [ 29/06/2010 ]

מילים במאמר: 1253   [ נצפה 1787 פעמים ]

מנהלים רבים נחשפים יותר ויותר לחשיבות המיתוג האישי באינטרנט. במאמר זה נתייחס לאותם מנהלים המחפשים עבודה. נרשמתם ל-LinkedIn, יצרתם קשר עם חברות השמה או Head-Hunting, עדכנתם את המכרים שלכם ו.... האם בדקתם את הנוכחות שלכם ברשת? האם אתם מודעים לכך שמעסיקים רבים בודקים את הנוכחות שלכם ברשת? חשוב שתתנו על כך את הדעת. מדובר ביותר מלחפש את עצמכם ב-Google, מדובר במה אתם עושים אחרי שמצאתם את עצמכם ב-Google. אתם יודעים איך אתם נראים ברשת, אבל לא ממש יודעים איך לשפר את הנראות הזו? במאמר זה נענה על מספר שאלות חשובות בנושא.

 

 

היכן מתבצע מיתוג אישי ברשת?

מיתוג אישי למעשה מתרחש בכל מקום ברשת שאתם פועלים בו- באופן בו אתם מגדירים את עצמכם בתיאור המקצוע ב-facebook, ב-LinkedIn, בחתימה שבמייל דרכו אתם שולחים את קורות החיים שלכם, בבלוג שאתם מנהלים או בכתיבת פוסט אורח לבלוג בתחום העיסוק שלכם.  כדי להגדיר את עצמכם כמותג מקצועי, הגדירו עצמכם ברשת על פי הידע והניסיון שלכם, יותר מאשר על פי התפקיד הספציפי אותו אתם ממלאים כיום. המיתוג האישי חשוב במיוחד לצורך חיפוש עבודה, אך רצוי להתחיל להתמקד בו לפני שמתחילים לחפש עבודה.

 

 

למה המיתוג האישי חשוב כאשר מחפשים עבודה?

העולם עובר יותר ויותר מה-Offline ל-Online. המיתוג האישי צריך להיות חשוב לכם בערך כמו שחשוב שתמיד יהיה לכם כרטיס ביקור בהישג יד, ואולי אף יותר מזה. הנוכחות שלכם ברשת היא כרטיס הביקור שלכם ברשת, ולא רק כחלק מהחברה בה אתם עובדים. כאשר אתם מגישים מועמדות למקום עבודה, ייתכן מאד שיחפשו אתכם ברשת. על פי סקרים עדכניים, כרבע מאנשי משאבי אנוש (והמספר הזה הולך וגדל) מחפשים מידע ברשת על מועמדים לעבודה. עליכם לשלוט במידע המופיע עליכם ברשת. המיתוג שלכם מאפשר למעסיק הפוטנציאלי להבין טוב יותר מי אתם, ואם תבנו אותו נכון בעצם תשווקו את עצמכם טוב יותר ותבדלו עצמכם ממועמדים אחרים לתפקיד עליו אתם מתמודדים.

 

 

איך תמתגו את עצמכם?

ראשית עליכם לגבש את המסר שברצונכם להעביר. במקרה זה- באיזה תחום עיסוק תרצו להתמקד, איפה אתם רואים את עצמכם בעתיד, מה הכיוון התעסוקתי שלכם. כאשר תבינו את זה, תוכלו לבנות את ה"אסטרטגיה השיווקית" שלכם, כלומר מה בעצם תרצו שהמיתוג שלכם ישדר.

אלמנט הכנות הוא מאד חשוב כאן. אל תנסו לשדר משהו שאתם לא. אם מאחורי המיתוג שלכם לא יעמדו ערכים אמיתיים שלכם, ניסיון וידע, זה יתגלה מאד ויציג אתכם באור שלילי.

מבחינת ביצוע המיתוג ברשת, נתייחס לשני אמצעים מרכזיים המחוברים זה לזה- רשתות חברתיות, ושיתוף מידע. שתי הרשתות הפופולאריות ביותר כיום בישראל הן  facebook ו-LinkedIn.

כמחפשי עבודה השלימו פרופיל של 100% ב-LinkedIn, דאגו לקבל המלצות מעמיתים/מנהלים/לקוחות, השתמשו במילות מפתח שיקלו על מגייסים למצוא את הפרופיל שלכם. דאגו ליצור פרופיל שהוא מעין "קורות חיים אונליין", וכך תמשכו אליכם מעסיקים ומגייסים שמחפשים טאלנטים. אגב, זה בדיוק מה שארגונים מחפשים ברשת- את הטאלנטים, המומחים שלא תמיד קל לאתר באמצעים אחרים, שלא בהכרח מחפשים עבודה באופן אקטיבי. אתם צריכים להיתפס כמומחים, וביכולתכם להשפיע על כך. אל תהיו פסיביים, השתתפו השתתפות פעילה- התחברו לקבוצות מקצועיות, ענו לשאלות והעלו נושאים לדיון.

גם ב-facebook יש מקום לכתוב מי אתם ובמה אתם עוסקים, במה אתם מתעניינים, לשתף בחומר שאתם כותבים. שימו לב לתמונת הפרופיל שלכם- שתהיה מכובדת, על אף שמדובר ברשת א-פורמלית. אין צורך בעניבה, אך עדיף שלא לבחור דווקא בתמונה שלכם בגופיה ונעלי בית.

מעוניינים להתמצב כמומחי תוכן? זה הזמן להתחיל לכתוב מאמרים ולפרסם אותם. אם תיצרו בתדירות גבוהה תוכן מקצועי מעניין וייחודי ותפיצו אותו ברחבי האינטרנט, יש יותר סיכוי שמעסיקים פוטנציאליים ימצאו אתכם ברשת. ישנם מספר אתרי מאמרים  (reader, articles), השתמשו בהם כדי לפרסם חומרים מקוריים שאתם כותבים. השתמשו בידע שלכם והפיקו ממנו חומר מקצועי. בפעם הבאה שמישהו "יגגל" אתכם, הוא יראה את המאמרים שכתבתם, ודרך כך יידע טוב יותר מי אתם ובמה אתם עוסקים.

אפשרות נוספת היא פתיחת בלוג מקצועי. יש לכם הרבה מה לומר בתחומכם? ישנם הרבה עדכונים וחידושים, ויש לכם זמן ורצון לכתוב על כך? פתחו בלוג, ופרסמו בו פוסטים בתחומים שמעניינים אתכם. את הפוסטים שלכם תוכלו לפרסם ברשתות החברתיות, וכך לחשוף אותם לקוראים רבים. אפשרות נוספת היא לפרסם אותם באתרי בלוגים כדוגמת ישראבלוג וקפה דה-מרקר, שגם הוא פלטפורמה מצויינת לנטוורקינג ושיתוף מידע.

שימו לב כי ככל שיהיו יותר דברים חיוביים כתובים עליכם ברשת, כך אזכורים שליליים שלכם (במידה וקיימים כאלה) יידחקו אחורה.

דבר חשוב שיש לתת עליו את הדעת, הוא לשים לב גם לשמירה על הזהות הארגונית שלכם.

כלומר, כל עוד אתם עדיין עובדים בארגון, היזהרו שלא למתג את עצמכם כנפרדים מהארגון. זה חשוב במיוחד אם אתם מחפשי עבודה פסיביים (כלומר תשמחו לקבל הצעות למרות שלא התחלתם לחפש עבודה בפועל) או דיסקרטיים, כאשר בשני המקרים האלה לא תרצו שהמעסיק שלכם יחשוב שאתם מנסים לבדל עצמכם ממנו.

החיבור בין כתיבת התוכן לבין הרשתות החברתיות טמון במושג שיתוף. שתפו בכתיבה שלכם, העלו תכנים שלכם מהבלוגים/אתרי המאמרים לרשתות החברתיות, facebook הוא פלטפורמה מצויינת לצורך כך,

ו-google מאנדקס את המידע ב- facebook.

 

קהל יעד ומתחרים

מיתוג הוא חלק מעולם השיווק. שני מושגי יסוד המרכיבים את העולם הזה הם קהל יעד ומתחרים. במקרה שלכם כמחפשי עבודה, קהל היעד שלכם הוא המעסיקים, והמתחרים- מחפשי עבודה אחרים בתחומכם, מועמדים אחרים שמתמודדים על אותם תפקידים שאתם חושקים בהם.

חשבו היכן נמצאים המעסיקים הפוטנציאליים שלכם. ייתכן מאד שהם גולשים בפורומים מקצועיים, בהם תוכלו לגלוש, לכתוב ולתרום מניסיונכם, בשמכם האמיתי כמובן- על מנת שיזהו אתכם.

חשבו גם על המתחרים שלכם- מה מבדל אתכם מהם? במידה וכולכם נמצאים באותן זירות, כיצד תבלטו? דעו לייצר לעצמכם יתרון על פניהם, אל מול "קהל היעד" שלכם- המעסיקים.

 

A little Originality Goes a Long Way

יש דוגמה מצוינת ב-youtube לאדם שבעזרת קמפיין adwords ב-google בשווי 6 דולר השיג תפקיד בתחום הפרסום שהוא מאד רצה- http://www.youtube.com/watch?v=5XR8BYNBls4 . זו דוגמה אחת מני רבות המדגימה לנו שבעידן ה-web 2.0, עידן של שיתוף תכנים, מידע ורשתות חברתיות, היצירתיות משחקת תפקיד חשוב, גם במציאת עבודה חדשה. הברקות יכולות בהחלט לשחק לטובתכם וליצור את הבידול ביניכם לבין המועמדים האחרים לתפקיד.

 

“It’s what you do that makes you who you are, and how you project that to others that makes you memorable.”

- Dan Schwabel, Personal Branding Expert

 

 

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב